2015-04-27

Peirce stroke misnomer double turnstile Tycho (2015)


Peirce stroke misnomer double turnstile Tycho . OB/W15-049

1. Love waves nuts and bolts – pt 1 (3:40)
2. Love waves nuts and bolts – pt 2 (2:49)
3. Love waves nuts and bolts – pt 3 (3:05)
4. Freedom and separation degrees in leptoquarks of 54 milky ways – pt 1 (3:33)
5. Freedom and separation degrees in leptoquarks of 54 milky ways – pt 2 (3:31)
6. Freedom and separation degrees in leptoquarks of 54 milky ways – pt 3 (4:35)
7. Lie group action on nature and nurture – pt 1 (4:22)
8. Lie group action on nature and nurture – pt 2 (4:51)

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(english version below)

O quinto lançamento de 2015 d’A Espiral de Bukowski, o álbum Peirce stroke misnomer double turnstile Tycho, é mais um aperitivo para o lançamento do primeiro álbum físico próprio do duo, chamado AEdB (com lançamento previsto para maio de 2015).


Na sessão contida no álbum Peirce stroke misnomer double turnstile Tycho, o duo deixa fluir a musicalidade livremente, explorando os timbres do Casiotone contaminados por pedais de guitarra (Big Muff, reverb, delay etc), escaleta e acordeom (que são processados e sampleados ao mesmo tempo em que são tocados), beats minimais (por vezes em compassos diversos), síntese analógica, modulação com ondas quadrada, triangular e dente de serra, uso de teclado de fita para linhas de baixo, microfonia, síntese granular, oscilação de baixa frequência, ruído branco, emulação de malha de captura de fase e a caixinha de fazer ruídos por foto-sensores.

Os loops são construídos na base do improviso livre, com a sobreposição de samples e uso de filtros e efeitos, muitas vezes em cascata.
O álbum também apresenta gravações de campo em lugares diversos (feitas com um iphone).
O multi-instrumentista inglês Joel Whitworth participa tocando clarinete e flauta doce tenor.


O álbum originalmente foi pensado para ser uma equação, com sinais gráficos matemáticos. Posteriormente a grafia da língua inglesa foi adotada para simplificar, hehe.
Aqui o título original:
((Peirce's causa mortis = stroke) ↑ (Peirce > Sheffer)) ⊨ ((Brahe < Kepler) ∨ (Hipparcos < Tycho-2))


A Espiral de Bukowski:
Cesar Zanin - sintetizadores, processador de efeitos, sampler, sequencer, loop station, gravações de campo;
Mariana Cetra - teclado Casiotone com pedais de efeitos para guitarra, acordeom, escaleta, castanhola, voz.

Gravado do palco por Cesar usando um portastudio Zoom R16 durante apresentação na I Festa do grupo Sinewave do facebook na Casa do Mancha (São Paulo) em 21/02/2015.

Participação de Joel Whitworth tocando clarinete e flauta doce tenor.

Capa: Green-Tao Theorem with Endre Szemeredi, de Oliver Sin (110X160cm, acrílicos e pastéis de óleo sobre tela, 2012).
Fotos da apresentação por Andreza Francisco.

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Também disponível através do ótimo selo Sinewave:
http://sinewave.com.br/2015/04/a-espiral-de-bukowski-peirce-stroke-misnomer-double-turnstile-tycho-2015/

Also available on the superb label Sinewave:
http://sinewave.com.br/en/2015/04/a-espiral-de-bukowski-peirce-stroke-misnomer-double-turnstile-tycho-2015/

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The album Peirce stroke misnomer double turnstile Tycho is the duo’s fifth release in 2015 and is another teaser for their first physical full album, called AEdB, which will be released in May 2015.


Cesar and Mariana improvise freely on the session of Peirce stroke misnomer double turnstile Tycho, exploring the sounds of a Casiotone keyboard contaminated by guitar pedals (Big Muff, reverb, delay etc), the melodica and accordion being processed and sampled at the same time they are played, minimal beats (sometimes in distinct measures), analog synthesis, modulation with square, triangular and saw tooth waves, granular synthesis, use of ribbon keyboard for bass lines, feedback, low-frequency oscillation, white noise, emulation of phase-locked loop and a little box that makes noises by photocells.

The loops are built in conjunction with filters and effects, often in cascade.
The album also features field recordings from different places (made with an iphone).


The album features Joel Whitworth playing the clarinet and tenor recorder.
Its title was originaly thought to be an equation, with mathematical signs.
In order to simplify, English was used, hehe.
Here’s the original title:
((Peirce's causa mortis = stroke) ↑ (Peirce > Sheffer)) ⊨ ((Brahe < Kepler) ∨ (Hipparcos < Tycho-2))


A Espiral de Bukowski:
Cesar Zanin - synthesizers, effects processor, sampler, sequencer, loop station, field recordings;
Mariana Cetra - Casiotone keyboard with guitar effect pedals, accordion, melodica, castanets, voice.

Recorded from the stage by Cesar using a portastudio Zoom R16 during the I Sinewave facebook group party at Casa do Mancha (São Paulo, Brazil) on the 21st February 2015.

Featuring Joel Whitworth playing the clarinet and tenor recorder.

Cover: Green-Tao Theorem with Endre Szemeredi, by Oliver Sin (110X160cm, acrylics and oil pastels on canvas, 2012).
Photographs of the presentation by Andreza Francisco.


2015-04-06

Pocket metaphysics AV (2015)


Pocket metaphysics AV . OB/W15-047

1. A top-down cosmogony manifolds – pt 1 (3:07)
2. A top-down cosmogony manifolds – pt 2 (4:27)
3. A top-down cosmogony manifolds – pt 3 (2:30)
4. The descending wedge of discrete and continuous times upping – pt 1 (2:55)
5. The descending wedge of discrete and continuous times upping – pt 2 (2:57)
6. The descending wedge of discrete and continuous times upping – pt 3 (3:08)
7. Not even wrong is not wronger than wrong – pt 1 (3:27)
8. Not even wrong is not wronger than wrong – pt 2 (3:41)

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(english version below)

O quarto lançamento de 2015 d’A Espiral de Bukowski, o álbum Pocket metaphysics AV, é mais um aperitivo para o lançamento do primeiro álbum físico próprio do duo, chamado AEdB (com lançamento previsto para maio de 2015).


Na sessão contida no álbum Pocket metaphysics AV, o duo deixa fluir a musicalidade livremente, explorando os timbres do Casiotone contaminados por pedais de guitarra (Big Muff, reverb, delay etc), escaleta e acordeom (que são processados e sampleados ao mesmo tempo em que são tocados), beats minimais (por vezes em compassos diversos), síntese analógica, modulação com ondas quadrada, triangular e dente de serra, uso de teclado de fita para linhas de baixo, microfonia, síntese granular, oscilação de baixa frequência, ruído branco, emulação de malha de captura de fase e a caixinha de fazer ruídos por foto-sensores.
Os loops são construídos na base do improviso livre, com a sobreposição de samples e uso de filtros e efeitos, muitas vezes em cascata.
O multi-instrumentista Cacá Amaral (Rumbo Reverso) participa de Not even wrong is not wronger than wrong tocando bateria.

A Espiral de Bukowski:
Cesar Zanin - sintetizadores, processador de efeitos, sampler, sequencer, loop station; 
Mariana Cetra - teclado Casiotone com pedais de efeitos para guitarra, acordeom, escaleta.

Gravado do palco por Cesar usando um portastudio Zoom R16 durante apresentação no estudiofitacrepeSP (São Paulo) em 05/12/2014.

Participação de Cacá Amaral (Rumbo Reverso) em Not even worng is not wronger than wrong.

Capa: Reliefstructure 2 C 3, de Gerard Caris (1979).
Fotos da apresentação por Fernanda Cirelli e Ricardo Pereira.


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Free MP3s on Last.fm

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The album Pocket metaphysics AV is the duo’s fourth release in 2015 and is another teaser for their first physical full album, called AEdB, which will be released in May 2015. 

Cesar and Mariana improvise freely on the session of Pocket metaphysics AV, exploring the sounds of a Casiotone keyboard contaminated by guitar pedals (Big Muff, reverb, delay etc), the melodica and accordion being processed and sampled at the same time they are played, minimal beats (sometimes in distinct measures), analog synthesis, modulation with square, triangular and saw tooth waves, granular synthesis, use of ribbon keyboard for bass lines, feedback, low-frequency oscillation, white noise, emulation of phase-locked loop and a little box that makes noises by photocells. 
The loops are built in conjunction with filters and effects, often in cascade.
The album features Cacá Amaral (Rumbo Reverso) playing the drums on Not even wrong is not wronger than wrong.


A Espiral de Bukowski:
Cesar Zanin - synthesizers, effects processor, sampler, sequencer, loop station; 
Mariana Cetra - Casiotone keyboard with guitar effect pedals, accordion, melodica.

Recorded from the stage by Cesar using a portastudio Zoom R16 at estudiofitacrepeSP (São Paulo, Brazil) on the 5th December 2014.

Featuring Cacá Amaral (Rumbo Reverso) on Not even worng is not wronger than wrong.

Cover: Reliefstructure 2 C 3, by Gerard Caris (1979).
Photographs of the presentation by Fernanda Cirelli e Ricardo Pereira.



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