A sound, valid Born Fermi paradox about causation without determinism of amor fati panspermiagenesis, Nick . OB/W15-046
1. It is natural to destroy ourselves or others, wiped out before events, Drake – pt 1 (3:50)
2. It is natural to destroy ourselves or others, wiped out before events, Drake – pt2 (2:51)
3. We are alone, they don’t exist, they are not there for us, Kardashev – pt 1 (4:07)
4. We are alone, they don’t exist, they are not there for us, Kardashev – pt 2 (2:48)
5. We are alone, they don’t exist, they are not there for us, Kardashev – pt 3 (4:55)
6. We are deliberately not contacted in this zoo, purposely isolated in the ball park to talk to ants, Sagan – pt 1 (3:09)
7. We are deliberately not contacted in this zoo, purposely isolated in the ball park to talk to ants, Sagan – pt 2 (2:44)
8. They are too far apart in space or time and we have not been searching enough nor listening properly, Dyson – pt 1 (2:48)
9. They are too far apart in space or time and we have not been searching enough nor listening properly, Dyson – pt 2 (2:29)
10. They are here unobserved, Dawkins (4:02)
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(english version below)
O terceiro lançamento de 2015 d’A Espiral de Bukowski, o álbum A sound, valid Born Fermi paradox about causation without determinism of amor fati panspermiagenesis, Nick, é um aperitivo para o lançamento do primeiro álbum físico próprio do duo, chamado AEdB (com lançamento previsto para maio de 2015).
O álbum contém a gravação de duas apresentações do fim de 2014 em São Paulo.
As primeiras 5 faixas são a apresentação de 06/11/2014 no teatro da Biblioteca Mário de Andrade em São Paulo, durante o XII ENCUN e as últimas 5 faixas são a apresentação de 13/12/2014 no Ibrasotope em São Paulo, durante o festival de comemoração de 7 anos do Ibrasotope.
Nas sessões contidas no álbum A sound, valid Born Fermi paradox about causation without determinism of amor fati panspermiagenesis, Nick, o duo deixa fluir a musicalidade livremente, explorando os timbres do Casiotone contaminados por pedais de guitarra (Big Muff, reverb, delay etc), escaleta e acordeom (que são processados e sampleados ao mesmo tempo em que são tocados), beats minimais (por vezes em compassos diversos), síntese analógica, modulação com ondas quadrada, triangular e dente de serra, uso de teclado de fita para linhas de baixo, microfonia, síntese granular, oscilação de baixa frequência, ruído branco, emulação de malha de captura de fase e a caixinha de fazer ruídos por foto-sensores que o Herbert Baioco Vasconcelos construiu. Os loops são construídos na base do improviso livre, com a sobreposição de samples e uso de filtros e efeitos, muitas vezes em cascata. O álbum também apresenta gravações de campo em lugares diversos (feitas com um iphone).
A Espiral de Bukowski:
Cesar Zanin - sintetizadores, processador de efeitos, sampler, sequencer, loop station, gravações de campo;
Mariana Cetra - teclado Casiotone com pedais de efeitos para guitarra, acordeom, escaleta, castanhola, voz.
Gravado do palco por Cesar usando um portastudio Zoom R16.
Fotos por Natacha Maurer.
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The album A sound, valid Born Fermi paradox about causation without determinism of amor fati panspermiagenesis, Nick is the duo’s third release in 2015 and is a teaser for their first physical full album, called AEdB, which will be released in May 2015.
The album also features field recordings from different places (made with an iphone).
A Espiral de Bukowski:
Cesar Zanin - synthesizers, effects processor, sampler, sequencer, loop station, field recordings;
Mariana Cetra - Casiotone keyboard with guitar effect pedals, accordion, melodica, castanets, voice.
Recorded from the stage by Cesar using a portastudio Zoom R16.
Photography by Natacha Maurer.
Tracks 1-5 recorded on the 6th November 2014 at Biblioteca Mário de Andrade in São Paulo, during XII ENCUN;
Tracks 6-10 recorded on the 13th December 2014 at Ibrasotope in São Paulo, during the festival celebrating 7 years of Ibrasotope.